الف.امام صادق علیه السلام وازپدربزرگوارشان علیه السلام واوازپدربزرگوارشان امام سجادعلیه السلام واوازجدبزرگوارشان امیرالمومنین علیه السلام روایت فرمودند:

 «ان لله بلدة خلف المغرب یقال لها «جابلقا» و فی جابلقا سبعون الف امة لیس فیها امة الا مثل هذه الامة فما عصوا الله طرفة عین فما یعملون عملا و لا یقولون الا الدعاء علی الاولین و البرائة منهما و الولایة لا هل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله.»۱

 یعنی:«خداونددرپشت مغرب شهری داردبه نام«جابلقا» ودرآن هفتادهزارامت است که همشان مثل این امت هستند ولی به اندازه ی چشم به هم زدنی نافرمانی نمی کنند آنان هیچ عملی و کلامی نمی گویند مگر نفرین بر آن دو و بیزاری جستن از آنها و اقرار به ولایت اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله.» 

 ب. همچنین از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند:

 « ان من وراء ارضکم هذه ارضا بیضاء ضوءها منها ، فیها خلق یعبدون الله ، لا یشرکون به شیئا ، یتبرون من فلان و فلان .»۲   یعنی : « خدا را در پس این سرزمین ، سرزمینی است درخشان که پرتو نور این زمین از آن است . و در آن موجوداتی به سر می برند ، خدا را عبادت می کنند و شرک به او پیدا نمی کنند و از فلانی و فلانی بیزاری می جویند.»

ج. و نیز امام صادق علیه السلام در روایت دیگری فرمودند: « ان من وراء عین شمسکم هذه اربعین عین شمس، فیها خلق کثیر، و ان من وراء قمرکم اربعین قمرا فیها خلق کثیر لا یدرون ان الله خلق آدم ام لم یخلقه ، الهموا الهاما لعنة فلان و فلان.»۳ یعنی درپشت این چشمه ی خورشید شما چهل چشمه ی خورشیددیگر است ودر آنها خلق بسیاری است و در پشت این ماه شما چهل ماه دیگر است و در آنها خلق   بسیاری وجود دارد که نمی دانند خدا آدم را آفریده یا نه ، ولی بیزاری و لعن بر فلانی و فلانی به آنها الهام شده ایت .»

د. و از امام رضا علیه السلام نقل شده است که فرمودند :   « ان الله خلف هذا النطاف زبرجدة خضراء منها اخضرت السماء. قلت:و ما النطاف؟ ۴ قال : الحجاب ، و لله عزوجل وراء ذلک سبعون الف عالم اکثر من عدد الجن و الانس و کلهم یلعن فلانا و فلانا».۵   یعنی:«خداوند را پشت این نطاق (نطاف) آسمان زبرجد سبزی است که به واسطه ی آن ، آسمان سبز می گردد.گفتم : نطاق (نطاف) چیست؟ فرمودند : پرده است. و خدا را پشت آن هفتاد هزارعالم است بیش از تعداد جن و انس و تمامی آنان فلانی و فلانی را لعنت می کنند.»

 «بر عمر لعنت بر آل محمد صلوات»


1.فرحة الزهرا؛ به نقل از: بصائر الدرجات؛ ص490، ح1. 2. فرحة الزهرا؛ به نقل از: بصائر الدرجات؛ ص490، ح2. 3. فرحة الزهرا؛ به نقل از: بصائر الدرجات؛ ص490، ح3. 4.بحار الانوار : النطاق. 5. فرحة الزهرا؛ به نقل از: مختصر بصائر الدرجات؛ ص12.