مرحوم شیخ طوسی که از علماء بزرگ شیعه و صاحب دو کتاب از کتب اربعه می باشد در کتاب تهذیب خود در بحث کفارات روایتی از حضرت صادق علیه السلام نقل می کند :

 سّـألت ابا عبدالله علیه السلام عن رجل شق ثوبه علی ابیه او علی امه او علی اخیه او علی قریب له فقال علیه السلام : لا باس بشق الجیوب قد شق موسی بن عمران علی اخیه هارون یعنی سؤال کردم از حضرت صادق درباره مردی که در مرگ پدر یا مادر یا برادر یا یا نزدیکانش گریبان چاک زد حضرت فرمودند اشکال ندارد و حضرت موسی بن عمران در مرگ برادرش هارون گریبان چاک زد بعد از جواب آن مرد بدون اینکه کسی سؤال کند حضرت فرمودند کفاره ای بر سیلی به صورت زدن نیست مگر استغفار و توبه سپس فرمودند و قد شققن الجیوب و لطمن الخدود الفاطمیات علی الحسین بن علی علیه السلام، و علی مثله تلطم الخدود و تشق الجیوب یعنی زنان فاطمیون در عزای سید الشهداء سیلی به صورت زدند و گریبان چاک و بر مثل حسین علیه السلام باید سیلی به صورت زده و گریبان چاک گردیده شود، علماء ادب عبارتی دارند، و من الاعتبار المناسبة لا یقاع الخبر موقع الانشاء القصد الی المبالغه فی الطلب حتی کان المخاطب سارع فی الامتثال یعنی یکی از وجوه اینکه جمله خبریه می آورند در جایی که باید جمله انشائیه بیاورند این است که متکلم قصد مبالغه می کند برای اینکه مخاطب در امتثال امر تعجیل کند و امام صادق علیه السلام در اینجا جمله خبریه آورده اند در موضع انشاء برای عظمت عزاداری بر سید الشهداء که یعنی باید برای مثل سید الشهداء علیه السلام سیلی به صورت زد و گریبان چاک و این نه تنها دلیل بر جواز بلکه دلیل بر این است که باید اینچنین عزاداری کنند و هر گونه عزاداری برای سید الشهداء علیه السلام بدون اشکال بلکه مطلوب می باشد

 اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و ال محمد و آخر تابع له علی ذلک

 

«بر عمر لعنت بر آل محمد صلوات»